Weleda sai B Corpi sertifikaadi
Weleda on loodusele ja ühiskonnale pühendunud 100 aastat. Rahvusvaheline mittetulundusühing B Lab on nüüdseks kinnitanud, et muudame maailma oma ettevõttekultuuri kaudu paremaks kohaks.
Kes on B Lab ja mis on B Corp?
Ettevõtlus kui hea jõud – see on B Labi nägemus. See 2006. aastal USA-s asutatud mittetulundusühing sertifitseerib kasumit taotlevaid ettevõtteid (B Corporations – lühendatult B Corps.). "B" tähistab kasulikku ja kasu ühiskonnale ja nende ettevõtete pakutavale keskkonnale. Täna teevad ülemaailmse B Corpi kogukonna liikmed koostööd, et muuta planeet paremaks kohaks. Kuidas nad seda teevad? Pannes äritavad proovile. Huvitatud ettevõtted peavad läbima range sertifitseerimisprotsessi vastavalt rangetele kriteeriumidele: milliste väärtuste järgi nad oma juhtimisstiilis elavad? Millised õigused on selle töötajatel? Milline on selle mõju keskkonnale, ühiskonnale ja klientidele? Sertifitseeritud B Corp staatusega ettevõte tähendab, et see vastab kõrgeimatele kontrollitud sotsiaalse ja keskkonnategevuse standarditele, tasakaalustades kasumi ja eesmärgi.
Ülemaailmse liikumise eesmärgid ja väärtused
B Lab koondab ettevõtteid, mis töötavad ühendava eesmärgi nimel: luua kõigi jaoks kaasavam ja jätkusuutlikum majandus. „Ühise hüvangu poole püüdlemine on paradigma muutus,” selgitab Weleda jätkusuutlikkuse osakonna juht dr Stefan Siemer. "Kasum jääb oluliseks eesmärgiks, kuid me ei tohi seda kunagi saavutada inimeste, loomade või keskkonna arvelt." B-ettevõtted on pühendunud pikaajalisele pidevale täiustamise protsessile: iga kolme aasta järel peavad nad uuesti sertifitseerima ja vastama üha ambitsioonikamatele standarditele. Eesmärk ei ole olla vähem halb, vaid teha eeskujulike äritavade kaudu rohkem head inimestele ja keskkonnale. B Ettevõtted on oma olemuselt sotsiaalsed ettevõtted, mis kasutavad oma kasumit ühiskonnale väärtuse lisamiseks.
Kuidas saavad ettevõtted B-corp sertifikaadi?
B Corpi sertifikaadi saamiseks teevad ettevõtted koostööd B Labiga, et hinnata oma äri kuni viimse detailini. Protsessi keskmes on B mõju hindamine. See tööriist mõõdab, kuidas äriotsused mõjutavad kõiki sidusrühmi – aktsionäre, töötajaid, kliente ja tarnijaid. Mõju hindamise skoor 80+ punkti võimaldab ettevõttel astuda järgmise sammu sertifitseerimise suunas. Juriidiline vastutus mängib võtmerolli: näiteks Weleda omanike otsusega on ühise hüve ja ökoloogilise heaolu poole püüdlemine nüüd meie põhikirjades ankurdatud. Sertifitseeritud ettevõtted toetavad B Corp liikumist iga-aastase sertifitseerimismaksuga, allkirjastavad B Corp vastastikuse sõltuvuse deklaratsiooni ja nõustuvad lepingutingimustega. Meie positiivset mõju toetab läbipaistvus: üksikasjalik hindamisaruanne on avalikkusele kättesaadav.
B Corp sertifikaat tunnustab ettevõtteid, mis tegutsevad vastutustundlikult, keskkonnasäästlikult ja sotsiaalselt õiglaselt.
Dr. Stefan Siemer, Jätkusuutlikkuse juht
Mida see sertifikaat Weleda jaoks tähendab
Oleme alati pühendunud jätkusuutlikkusele. Eesmärkidele suunatud ettevõttena püüdleme tuleviku poole, mis on keskkonnasäästlik ja sotsiaalselt õiglane. Investeerime oma raha eetilistesse pankadesse. B Lab kiitis meie sertifitseeritud Weleda looduskosmeetikat ja õiglasi suhteid, mida kasvatame viljeluspartneritega. B Corpi sertifikaadi saamine oli meie jaoks loogiline järgmine samm, et saaksime oma väärtusi veelgi tõhusamalt ellu viia. Selle asemel, et võtta kasutusele palju üksikuid meetmeid nagu varem, oleme nüüd käivitanud ambitsioonika tervikliku kliimakaitseprogrammi.
Meie kliimakaitseprogramm
2021. aasta lõpuks tahame muutuda aritmeetiliselt kliimaneutraalseks. Meie jõupingutuste esialgne fookus on meie hoonetele, tootmisrajatistele ja sõidukipargile. Alates 2022. aastast parandame kõigi Weleda toodete keskkonnasäästlikkust. See hõlmab uuenduslike lahenduste leidmist transpordile, tarneahelatele, tooraine põllumajanduslikule kasvatamisele ning pakendamisele, sealhulgas tootmisele ja kõrvaldamisele. Meie eesmärk on 2025. aastaks järsult vähendada nii oma rahalist süsiniku jalajälge kui ka meie toodete keskkonnamõju kasutamise ajal (nt kuuma vee kasutamise vältimine). Oma ühe protsendi programmiga investeerime kliimamuutustega võitlemisse, mulla tervise parandamisse ja bioloogilise mitmekesisuse kaitsmisse.
Meie pühendumus ülemaailmsele kogukonnale
Osana B Corpi kogukonnast tahame olla aktiivne eeskuju ja olla eeskujuks. See hõlmab oma kogemuste avalikku jagamist kogu B Corpi liikumisega. Pakume nõu ja tuge teistele sertifitseerimisest huvitatud ärijuhtidele. Loengute, töötubade ja sisemiste töörühmade kaudu aitame oma teadmisi ja teadmisi. Oluline on ka propageerimine poliitilisel tasandil ning me otsime aktiivselt dialoogi otsustajatega. "Me kõik teame selle maailma kõige olulisemaid jätkusuutlikkuse probleeme," märgib Stefan Siemer. "Ülemaailmse liikumisena näitavad B-korporatsioonid, et rahalisi, sotsiaalseid ja keskkonnaalaseid eesmärke on võimalik saavutada üheaegselt ja need on vastastikku kasulikud."
2020. aasta seisuga on B-corp kogu maailmas kaitsnud
Faktid ja verstapostid
-
B Lab on 2006. aastal USA-s asutatud mittetulundusühing.
-
Tänapäeval on maailmas üle 4000 sertifitseeritud B-korporatsiooni, mis esindavad 150+ tööstusharu 77 riigis.
-
B Corpi sertifikaadiga rahvusvahelised kaubamärgid on Patagonia, Fairphone, Hootsuite ja Ben & Jerry’s.
-
Ülemaailmne B Corpi liikumine teeb ka linnadega koostööd, et Cities Can B algatuse kaudu positiivseid muutusi juhtida. Sellel on ühised projektid Edinburghi, Cordoba, Barcelona, Santiago, Mendoza, Rio de Janeiro, Córdoba ja Asuncióniga.
-
2020. aasta seisuga on B-korpus üle maailma kaitsnud 200 000 hektarit maad, kompenseerinud 16 miljonit tonni süsinikku ja säästnud 225 miljonit liitrit vett.
-
Alates 2015. aastast on B Lab Europe jälginud kasvavat 400+ sertifitseeritud B-ettevõtte võrgustikku üheksas Mandri-Euroopa riigis, sealhulgas Prantsusmaal, Taanis, Itaalias ja Hispaanias.